7/8-6 Chillen en Magic-Meduno!

8 juni 2022 - Meduno, Italië

Dinsdag lekker uitgeslapen en wachten tot het stopt met regenen.Heb nog niet veel gehad tot nu toe, dus ik klaag niet. Ben eigenlijk wel blij met een wat koelere dag. Als het droog is word ik goed wakker in het zwembad bij de camping. Gisteren stond het hier nog voor drie kwart vol, nu het regent is bijna iedereen ineens vertrokken. Het blijft bewolkt en wisselvallig vandaag. Loop nog een rondje en zie dat bijna alles wat 's avonds op tafel komt, hier uit de kas of van het land komt. Maak een tochtje op de fiets en haal wat boodschappen. Fietspaden daar doen ze hier niet veel aan en ik moet over een 90KM weg naar het naast gelegen dorp voor een supermarkt. Onderweg kom ik nog langs een begraafplaats, waar ik er onderweg al veel van gezien heb. Telkens valt me op dat er veel grote familie graven zijn, in de vorm van kleine huisjes. Heb ik wel in andere landen gezien maar wist niet dat ze dat in Italië ook zo deden. En veel bloemen, de overledenen krijgen hier nog veel bezoek. Terug bij de camping loop ik een andere piloot tegen het lijf die ik wat informatie vraag. Hamvraag: hoe kom ik hier naar boven? Het blijkt een Duitse gepensioneerde vliegleraar te zijn die twee klanten heeft deze week. Nog plek zat in zijn bus en ik mag wel meerijden! Toppie, ook weer geregeld. Vanavond kook ik weer eens en eet bij de camper, kijk nog een filmpje op de laptop en ga er op tijd in, morgen kijken of er hier nog wat te vliegen valt!

Woensdag lekker op het gemak ontbeten en het weer ziet er stukken beter uit vandaag. Om 10 uur kan ik mee de berg op  met Fritz en zijn twee studenten. Alles gaat op zijn gemak en we stoppen eerst nog ergens voor een bakkie en halen een broodje. Alvast voor de lunch, want Fritz verwacht dat we heel de dag kunnen vliegen. We bekijken nog even de landingsplaats, waar ik mezelf moet laten registreren als gastvlieger en ook een 'fly-card' moet kopen. Het is best een eindje rijden naar boven, Fritz vraagt maar 5 euro. Heel schappelijk. Verder moet ik mezelf bedruipen, ben immers geen student. Er zijn al meer piloten op de start en het waait stevig. Er blijken zelfs piloten met hun camper te bivakkeren op de start, eentje zelfs al drie weken. Het leuke van deze plek is dat je weer kunt landen achter de startplek, zodat je niet steeds opnieuw naar boven hoeft te rijden. Ik vlieg 1,5 uur in sportieve omstandigheden. De thermiek verwaait en dat maakt het moeilijk om erin te blijven. Het uitzicht is geweldig. Het is al weer half 2 en begin al trek te krijgen in lunch. Leuk om dan boven op te landen om te kunnen pauzeren. Blijkt nog geen slechte keuze want het gaat vanaf dat moment nog harder waaien. Volgens Fritz gebruikelijk. Om 4 uur is de wind nog hard maar weer startbaar en vlieg ik nog een uur met wederom een toplanding. Het is inmiddels ook een stuk minder turbulent in de lucht.  De derde en laatste vlucht is inmiddels een avond-vlucht te noemen, en ik kom er achter waarom deze plek de bijnaam: Magic-Meduno heeft. Overal wil het omhoog en ik vlieg weer 1,5 uur. Kom hoger dan eerder vandaag, waar het ook weer aardig koud is. Kom ook veel verder en kan terugvliegen naar de camping waar ik in de buurt land. Super voldaan wandel ik terug naar de camping. Ik mag nog mee-eten zonder dat ik vooraf gereserveerd had en daarna is het al bijna weer bed-tijd. Heerlijke dag. Vier uur gevlogen en morgen wederom regen dus mooi moment om weer verder te trekken, naar Slovenië!

StartplekUitzicht in de luchtVoldaan!

1. Marieke:
    Prachtig!
  3. Jos:
    10 juni 2022
    lijkt mij best wel lang 4uur vliegen, maar wat een uitzicht
    ook een vreemd zo een droogden rivier.
  4. Marina Berman:
    6 juli 2022
    Wat n vlieguren maak je zeg. Niet normaal hoeveel je gevlogen heb bij thuis komst. En je begint ookal n asrdig bruine kop te krijgen. 😄