11-7 Nog een beetje vliegen met leuke mensen!

11 juli 2022 - Doussard, Frankrijk

's Morgens het gebruikelijke ritueel, wakker worden in het meer en ontbijten met uitzicht. Daarna bellen met de verzekeraar, over hoe ik mijn buren aansprakelijk moet stellen voor de schade. Ik moet een standaard aanrijdingsformulier invullen. Daarna focus ik snel weer op leukere dingen.
Ben vandaag van plan om twee keer naar boven te gaan. De eerste keer stap ik om half 12 in de navette (busje speciaal voor piloten vanaf de landing) Het valt me op dat iedereen ineens Spaans spreekt dit keer. Ik maak een praatje met mijn buurman op de achterbank, die ook goed Engels spreekt. Het blijkt een mix van Spanjaarden, Portugezen en Columbianen te zijn. Ik grap nog, Spaanse maandag. Ik ben de enige niet Spaanstalige, naast de bestuurder. Boven bij de start blijf ik lekker rondhangen en omdat het hoogseizoen is, blijkt er ook een eettentje open te zijn. Ik bestel een 'sandwich fromage/jambon' waar ik bijna een half uur op moet wachten. Het is er erg druk met toeristen die een heuse tribune hebben om ons te kunnen zien starten! Ik kan er zelf ook van genieten hoor, beetje rondhangen op de startplek met al die verschillende talen die je hoort spreken. Beetje kijken waar de rest allemaal aan vliegt en hoe ze starten. De ene na de andere tandem die hier de lucht ingaat, ik denk nog wel meer dan in Interlaken. Echt honderden per dag. Big business. Een goede vlucht kost al gauw 125 euro! Op de start kom ik ook de Australische pilote nog tegen die we gisteren een lift gaven. Met haar partner en we kletsen gezellig wat.
Het zijn strevers met grote plannen voor lange en verre vluchten. Of ik zin heb om morgen richting Grenoble te vliegen. Lijkt me we wat, zie jullie morgen weer!
Het 'broodje' dat ik besteld heb blijkt een half stokbrood dat uitpuilt van de Franse kaas en ham. Erg lekker maar wel een beetje veel. Tegen 'n uur of 2 zien we andere piloten steeds hoger komen dus mooi moment om ook te starten. Ik vlieg anderhalf uur en daarna fiets ik terug naar de camping om weer af te koelen in het meer. Want man, wat is het weer warm vandaag! Tegen 6 uur stap ik van de fiets bij de landing voor mijn eerste avondvlucht hier. Bij de navette staat een Spaans stel naar me te zwaaien, ze herkennen me van de rit van vanmorgen. Ze zien me graag komen omdat de chauffeur alleen nog maar wil rijden als er meer piloten bijkomen. Onderweg naar boven kletsen we gezellig, Hij komt oorspronkelijk uit Columbia en zij uit Valencia. Vorige maand getrouwd en ze wonen nu ook in Valencia. Ik vertel dat mijn vrouw daar pasgeleden nog is geweest en hoe mooi ze het vond. We hebben echt een klik en maken samen een mooie avonvlucht, waarbij we elkaar in de lucht ook nog geregeld opzoeken. We vliegen een dik uur en met mijn GoPro maak ik mooie beelden. (zie foto's) Met nog in mijn achterhoofd hoe leuk ik het vond dat die Franse piloot zulke mooie foto's van mij had, dacht ik: laat ik een ander ook eens een plezier doen. Bij de landingsbar drinken we nog een biertje en kletsen lekker verder. Over het leven en natuurlijk ook onze gezamenlijke hobby. Andres en Anna heten ze en Andres geeft aan dat hij veel plezier beleeft aan Hike and Fly. Nou dat is toevallig, zeg ik: dat was ik eerdaags ook nog van plan! We spreken af om de volgende dag om 9 uur onze hike naar een ochtendstartplek te beginnen: Entrevernes. Hij heeft dat hier nog nooit gedaan en ik wel. Zij slaapt liever uit en laat het liever aan ons over :-) Op tijd erin dan maar, spreken we af. Wat een leuke mensen kom ik weer tegen, en ze zijn ook nog eens blij met mij! Bij de camper maak ik alles alvast klaar voor vertrek, zodat ik toch nog een beetje uit kan slapen morgen. Nu al zin in!

Anna1Anna2Anna3Jeroen!

1. Anne-Marie:
    13 juli 2022
    Ik ga je blogs nog missen! Prachtige foto’s erbij ook! 😍 Al lezende besef ik dat het vandaag je laatste dag is daar voordat je naar huis rijdt. Tijd van gaan is gekomen. Maar met een hoop mooie herinneringen. Die je nog vaak kunt terug lezen!
  2. Werner:
    13 juli 2022
    Nog veel plezier met het laatste deel van je mooi reis!
  3. As:
    14 juli 2022
    Actiefotograaf, ook een leuk beroep! ;)