5/6-6 Chillen en nog meer vliegen

6 juni 2022 - Meduno, Italië

Zondag sta ik op met weinig energie. De vlucht van de dag ervoor was best intensief en ik denk ook dat het met de hitte te maken heeft. Hier kan ik doorgaans best goed tegen maar het is hier heel drukkend. Dus de knoop doorgehakt om vandaag aan de grond te blijven, dat blijft lastig (voor mij) als je dan toch veel anderen in de lucht ziet. Beetje opruimen, wassen en in de middag heb ik een fietstocht gemaakt naar de oude stad Bassano del Grappa, waar ze een mooie middeleeuwse brug in het centrum hebben. Lekker Italiaans ijsje gegeten en weer terug naar de camping.
In de avond trekt er een flinke onweersbui over, met een blikseminslag vlak in de buurt. De camper bewoog ervan! Wat een dreun. Zelden meegemaakt zo hard. Op tijd erin want wil morgen weer fit zijn, de voorspelling ziet er dan goed uit om weer wat te gaan doen ;-)

Maandag fitter opgestaan en op tijd naar boven met een shuttle-busje. Weer naar dezelfde startplek (Stella). Er zijn er hier meerdere maar de wind stond wederom goed voor deze. Tegen half twaalf start ik en de thermiek werkt weer goed mee. Dit keer vlieg ik eerst een eind richting het oosten, daarna terug langs de startplek weer de grote vallei over richting het westen. Lunchen en afwateren wederom in de lucht. Mijn doel is om een driehoek te vliegen, dat is gunstig voor de punten in de Nederlandse competitie, waar ik ook aan meedoe. Er is wat meer wind vandaag en turbulentie. Voor het eerst tijdens het vliegen ervaar ik wat scherm inklappers. Geen probleem, hoort erbij. En tijdens de training weer opgefrist hoe je hier mee om moet gaan. Het is weer een mooie vlucht van bijna drie uur, alleen kom ik hoogte te kort om op de terugweg het dal terug over te steken. Ik land op een veldje en krijg een lift terug van een aardig Italiaans stel dat me weer op de camping afzet. Grazie Mille! De tracklog geeft dit keer 91,4 KM aan! Ik was van plan om nog een nacht te blijven, maar gezien de regen die er morgen aankomt beslis ik rond 16:00 om direct door te rijden naar de volgende bestemming: Meduno. Ook daar zal het regenen morgen, maar dan ben ik er maar alvast. De rit van twee uur is niet heel bijzonder te noemen. Rond 19:00 kom ik aan bij de Agriturismo Sassa D'Oro. Een bekende stek voor piloten. Het is een kleine familie camping en in mijn ooghoek tijdens het inchecken zie ik een lekkere lasagna voorbij komen. Kan ik hier nog wat eten? vraag ik aan de man. Dat moet ik even aan mijn vrouw vragen!, zegt hij. Ik denk hij maakt een geintje en ga alvast zitten tussen de andere gasten die lekker aan het eten zijn. Jawel hoor, het kan. Dus ik wachten op de menu kaart en drink een biertje dat ze in hun eigen brouwerijtje gemaakt hebben. i.p.v. een menu kaart krijg ik direct een bord met Lasagna voorgezet. Haha, nou snap ik hem, het is hier eten wat de pot schaft! Nou prima, het smaakt heel goed. Het bleek overigens het voorgerecht want erna krijg ik ook nog stoofvlees met salade als hoofdgerecht voorgeschoteld. Dat ik liever geen vlees eet heb ik maar even voor me gehouden ;-) Roomijs met Limocello als toetje. Heerlijk, en wat een rust hier! ze hebben zelfs een zwembad. Morgen regen dus ik kan hier lekker uitslapen dus ik drink nog een limocello.

Mijn vlucht

1. Lucia:
    7 juni 2022
    Hallo Jeroen, je verhalen gelezen te hebben. lees ik veel vlieg plezier. Geniet er van .Fijne vakantie .
  2. Jasmijn:
    8 juni 2022
    Heeee Jeroen, zo leuk om al je verhalen te lezen!! Wat vet dat je zulke lange afstanden aflegt met het vliegen. Geniet van je limoncello en de rest van je trip :))
  3. Linda:
    8 juni 2022
    Ha Jeroen! Leuke verslagen, klinkt goed allemaal! Mooie omgeving ook zo te zien! Geniet er van en drink ook een limoncellootje voor mij :)
  4. As:
    9 juni 2022
    Proost!
  5. Marina Berman:
    6 juli 2022
    Het is geweldig te lezen wat je mee maakt. Zoals je merkt, ga ik op mijn gemak lezen als ik vrije tijd heb. 😅