6/7-7 Nog een keer vliegen en dan door naar ?????

7 juli 2022 - Doussard, Frankrijk

Woensdagmorgen langs de lokale Boulangerie gefietst en lekker broodje gehaald voor het ontbijt. Er was ook een marktje waar ik nog een lekker stuk kaas meeneem van de streek. Op het gemak ontbeten en daarna weer de berg op gegaan met de lift. Dit keer alleen vandaag, Santiago is met zijn familie een dagje naar het meer van Annecy. De omstandigheden zien er veel belovend uit vandaag, ik hoop op een flinke vlucht. Op de startplek kom ik nog een Nederlander tegen, die ik nog van de competitie ken. Hij denkt ook dat het er wel inzit vandaag. De wind gaat draaien na vandaag, dus mogelijk voorlopig de laatste kans voor deze vliegstek. Na de start weet ik goed hoogte te winnen en kom tot aan de wolkenbasis. Dat begint goed. Daarna steek ik de vallei over en kom in een aangrenzend dal terecht. Helaas heb ik geen voorbeelden, er zijn weinig mensen in de lucht. Zo hard als ik eerder omhoog ging, daalt het in dit dal. Ik kan ternauwernood nog terugvliegen en haal alleen het landingsterrein nog. Hahaha die zag ik niet aankomen. Toch nog een klein uur gevlogen. De bus was hier net vertrokken dus loop ik een half uur terug naar de camping. Pittig, want het is weer een graad of 30 en ik kom weinig schaduw tegen onderweg. Bij de camping aangekomen neem ik eerst een duik in het zwembad om af te koelen. Ik merk dat ik weinig zin meer heb om nogmaals naar boven te gaan, dus ik chill de dag verder lekker uit op de camping. 's Avonds bekijk ik het weer voor de aankomende dagen en kom tot de ontdekking dat de noordwind voorlopig overheerst. Dat is best jammer want zoveel startplekken zijn er niet in de buurt die noord georiënteerd zijn. Ja ik weet er wel eentje, een hele bekende. Tja, ik ga er een nachtje over slapen en morgen weet ik het.

Touching the clouds Rechts de Aravis keten Rechts de Aravis keten

Donderdag doe ik mijn open ogen en ik weet het: ik ga toch naar Annecy! Haha ik was dat zo NIET van plan, maar goed zoveel opties zijn er hier niet. Verder naar het noorden daar houden de bergen op, en naar het zuiden is weer verder van huis dus dat wil ik niet. Ik ben er al vaak geweest en een ding weet ik zeker: Annecy stelt me nooit teleur. Ik reken af op de camping en breek kamp weer af. Nog geen uur rijden en het prachtig blauwe meer doemt al weer op. Op de bonnefooi naar de camping waar we al jaren komen en de eigenaar herkent me zelfs al :-) Hij wijst me een mooi plekje vlak bij het wat er toe. Zo, first things first: Eerst een duik in het meer natuurlijk. Deze plek voelt echt als thuiskomen, heb het al zo vaak naar mijn zin gehad hier. Met Anne, Peter, Erik en Astrid. Het ziet er niet alleen mooi uit, het is ook nog eens het vlieg-mekka van Europa. Vanmiddag zit het er niet meer in want de richting is goed maar veel te hard. En ik heb er ook niet zo'n behoefte aan momenteel. Lekker chillen we zien morgen weer verder! Ik app 's avonds Santiago nog even om door te geven dat ik nu hier zit. Hij overweegt morgen ook deze kant op te komen om weer samen te vliegen. Leuk.

Meer in zicht!Lekker plekkie weerFeels like home

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl