4-7 Naar Le Grand-Bornand

4 juli 2022 - Le Grand-Bornand, Frankrijk

Na het ontbijt maak ik de boel weer klaar voor vertrek. Alles weer vast en fiets achterop. Tijdens een bak koffie lukt het me nog om mijn ticket voor de F1 GrandPrix van Oostenrijk te verkopen, via Ticketswap. Veel te ver weg, ga ik niet meer doen. Daarna zeg mijn F1 maat op de camping nog even gedag en zet koers richting Le Grand-Bornand. Het is flink bewolkt dus ik zeg: mooie reisdag! Toch loopt het kwik al weer op naar de 27 graden zodra ik de berg afrijd. Het is twee uur rijden vandaag en dat doe ik met een kleine pauze best vlot. De route loopt dicht langs Annecy, dat een magnetische werking op me heeft. Ben hier al zo vaak geweest, maar het blijft een magisch mooie plek. Toch kan ik de verleiding weerstaan, hang wat harder aan het stuur en weet er omheen te rijden :-) Haute Savoie is echt een prachtig departement in Frankrijk. De route is dan ook weer leuk en door de bergen. Heerlijk met de ramen open. Jaren 80 muziek erbij, wat wil Jeroen nog meer? Aangekomen bij de camping is de receptie met lunchpauze dus ik zoek zelf weer een plekje uit. Vinden ze vast niet erg want het is nog voor geen 20% bezet. Het is knetterheet en ik koel af in het zwembad. Van daaruit zie ik wel wat paragliders voor de plaatselijke ski berg hangen, maar ik zie links en rechts de wolken met aardig tempo voorbij trekken. Voor de avond staat er onweer op het programma, dus ik ga me er vandaag niet meer aan wagen. De komende dagen zien er goed uit dus ik doe lekker rustig aan. Met het aankomend onweer slaan alle insecten weer op tilt en ik moet tig vliegen mijn camper uit zien te krijgen. 's Avonds beetje inlezen over dit gebied en het onweer dat eerst nog een tijdje langs ons dal trok, komt er nu inzetten. Eerst regen met donder en bliksem, gevolgd door een flinke hagelbui (video). De VW is weer schoon! Op tijd erin, het regent nog flink en dat hoor je best goed als je onder een zonnepaneel slaapt. Ik merk overigens dat het me steeds meer moeite kost om niet te denken aan het aantal resterende dagen van deze trip. Het einde komt in zicht. En ik heb ook steeds vaker momenten dat ik flink naar huis en mijn meisjes verlang! (Anne en Tigre :-) Die konijnen missen mij toch niet dus die kunnen me wat ;-))

Plekje St. HillaireOnderweg

1. Anne-Marie:
    6 juli 2022
    *Doorhalen wat niet van toepassing is:
    -Stuur geld, dan kan ik langer op reis!
    -De konijnen missen me ook🐰, helemaal als Anne ook op reis is.
    -‘De meisjes’ missen mij niet dus ik verleng mijn reis.
    -Huis betekent willen werken
    😉
  2. Jeroen:
    6 juli 2022
    punt 2 en 4 doorstrepen aub!