31-5 Chill dagje

31 mei 2022 - Malcesine, Italië

Vandaag kies ik ervoor om niet te vliegen. Lekker dagje bij de camper is ook heel leuk. Gelukkig is hij ook goed gedroogd, het is hier dan ook lekker warm.
Natuurlijk de dag begonnen met een duik in het Gardameer, dat er warm en zeer uitnodigend uitziet, maar in werkelijkheid rete-koud is! Kan mezelf onderhand wel the ice-man noemen geloof ik. Toch is het lekker als je 'door' bent, maar kan er niet heel lang inblijven.
Daarna een super slow breakfast, waar ik afgelopen week helemaal geen tijd voor had. Beetje opruimen, poetsen en ook nog een handwas gedaan. Lekker aanrommelen en af en toe een praatje met een Duitser, ik geloof dat ik de enige Nederlander ben op deze camping. Mijn Duits is inmiddels weer aardig opgehaald. Zijkant van mijn scherm was toch nog wat vochtig, weer gedroogd. Scheurtje in mijn zitje met tape tijdelijk gerepareerd. Kapotte rits gefixed. Ik bel nog even met mijn moeder. En eind van de middag blijkt mijn fietscomputer het ook weer te doen, nadat ik deze uit elkaar heb gehaald en heb laten drogen op de hete zwarte motorkap. TOP! Zou zonde zijn als ik de rest van mijn trip met een niet werkende fiets loop te slepen.
Eind van de middag stap ik op de fiets om nog even beter naar de old-town van Malcesine te gaan kijken. Echt heel mooi, middeleeuws met een kasteeltje. Op sommige plekken staat zoveel Jasmijn in bloei dat het bijna op m'n keel slaat. Echt een Instagram paradijs maar irriteer me wel aan sommige stelletjes die willen dat je doorloopt zodat ze net die ene 'perfecte' foto kunnen maken, alsof ze er alleen waren. Bhew. Zorgt er zelfs voor dat ik zelf helemaal geen zin heb om foto's te maken.
Echt Italiaans ijs, natuurlijk niet overslaan. Ik kom nog langs een mooi kerkje waar ik een kaarsje aansteek voor degenen die we missen.
Daarna drink ik een goed glas wijn bij een bar / restaurant en bel ik met mijn broer Bas waar het ook goed mee gaat. Na het wijntje is het inmiddels al weer etenstijd en het ruikt hier goed, dus ga mezelf ook nog even verwennen. Ik eet een visje dat kort geleden nog in het Garda meer zwom en een lekker Italiaans toetje na. Vond het wel een beetje ongemakkelijk in mijn eentje aan een twee persoonstafeltje, met allemaal stelletjes om me heen, Maar goed. Het is inmiddels al weer half 10 als ik naar 'huis' fiets en nog steeds warm genoeg voor alleen een T-Shirt. Wat een heerlijke dag, thuis nog even de blog van de dag ervoor bijwerken en fantaseer alvast over hoe ik morgen die landing ga 'nailen'.
App nog even met Peter die me nog een waardevolle tip geeft, maar daarover morgen meer. (oh ja schrijf ik nu ook al met cliff hangers??)

Ik ga als een tevreden mens naar bed!  Yiha!

Bar-Landing

Veel strandjes

Op en Top Italiaans!Jasmijn van hier tot Tokio

1. Alexander:
    Lekker hoor!
    Ik vind je blog erg vermakelijk om te lezen (tussen de drukke werkzaamheden door). Blijf je vakantie vieren en blijf dus ook schrijven.
  2. Radboud:
    2 juni 2022
    HÉ Jeroen, ik hed nog geen link van je blog gezien. Van het weekend extra dagje dan zal ik je verhalen eens na lezen.
    Volgens mij heb je er al aardig wat KM's op zitten.
    Gaat het goed met je?
  3. Cora:
    2 juni 2022
    Hi Jeroen! Very nice to see that you are experiencing this adventure, for sure you will have a lot of things to tell and memories you will never forget. I am glad you are enjoying! I've been living in the north of Italy for almost 3 years, so Lago di Garda (Gardameer) is an amazing place and Italy in general is one of the most beautiful countries.
    Will continue to read about your next steps, have fun!
  4. Gerrie:
    2 juni 2022
    Vandaag zal je wel voor een betere landing gaan.
    Uitgerust en met frisse moed. 😊
  5. Bomi:
    2 juni 2022
    Hoi Jeroen, it is nice that you share your journey. I see that you are having many adventure moments. Have a good rest of trip and stay safe. :) Greetings, Bomi
  6. Tarika Louw:
    2 juni 2022
    Hoi Jeroen! Your adventure looks amazing, thank you for sharing! I will continue to follow, enjoy every moment! :)
  7. Jessica:
    2 juni 2022
    Toch jammer dat we nu geen foto van de bloeiende jasmijn zien 😉😂
  8. Marina Berman:
    6 juli 2022
    Wat Jessica zegt, laat jezelf niet zo op de kast jagen. Jij bent toch ook jong en onbezonnen geweest 😅
    Oh,..dat ben je nu.