1-6 Gone Flying!

1 juni 2022 - Malcesine, Italië

Vandaag sta ik op met zin om weer te vliegen. Maar niet voordat ik Peters goede raad heb opgevolgd. Hij had namelijk Synthesizer jaren 80 held Jean-Michel-Jarre her-ontdekt, met het nummer: Oxygene. Op advies van Peter luister ik het nummer op mijn oortjes wat inderdaad een fantastische plaat en beleving is, en daarna spring ik in het meer.
Helaas: Nog steeds koud ;-) Maar wel een leuke combi zo.
Even ontbijten en een belletje met vriend Patrick. Daarna begeef ik me met bepakking naar de landing om te kijken of ik een rit naar de kabelbaan kan scoren. Ik ontmoet daar een Engelsman, Chris en ook een Canadees, Luke. Beiden ook pas aangekomen bij het meer en we pakken samen de toeristen bus naar de kabelbaan. Chris legt uit dat je online een speciaal paraglider ticket voor de kabelbaan kunt kopen voor 10 i.p.v. de 17 euro die ik eergisteren betaalde voor een ritje naar boven. Dat scheelt. Werkt overigens met tijd-slots. Rond half 11 bij de kabelbaan aangekomen blijkt er een rij van 100M toeristen te staan. Deze mensen hebben allemaal online een kaartje gekocht dus het loopt aardig door.  Eenmaal boven gaan we ieder onze eigen gang, beter voor de concentratie. Wel leuk om weer even lekker Engels gekletst te hebben i.p.v. Duits. Want als ik nog één keer GENAU hoor deze week, ga ik echt gekke dingen doen. Ik merk dat ik me steeds minder aantrek van publiek dat foto's maakt en filmt. En er stonden er weer een paar! Kwart over 12 vlieg ik van de berg af, dit keer in mijn winterjas en twee paar handschoenen. Beneden mag het dan 30 graden zijn, maar op hoogte is het echt heel koud. Oefen onderweg nog eens de steil spiraal (video), vlieg nu nog boven water. De rest van de vlucht staat voornamelijk in het teken van een goede landing, die ik naar eigen tevredenheid maak (nog 'n video). Op het landingsterrein bedenk ik me dat mijn verblijf hier aan dit meer misschien wel de laatste kans geeft om mijn noodscherm te werpen. Er worden hier ook continue zekerheids traingen gegeven. Ik lunch bij de landing en voor mijn neus valt er een Acro piloot in het water. Hilariteit bij zijn maten. Daarna Ik loop naar een school instructeur die uit Salzburg Oostenrijk  blijkt te komen. Ik leg uit dat ik vorige week een training heb gedaan, en dat de laatste dag niet doorging. Waterlanding gemist. Helaas is hij met 14 cursisten al te druk maar verwijst me door naar de bestuurder van een van de reddingsbootjes. Dit blijkt een Italiaan van weinig woorden en als ik in het Duits heb uitgelegd wat ik wil zegt hij: Ja prima joh, morgenochtend rond een uur of half 11 lig ik midden in het meer, ik zie je wel naar beneden komen aan je noodchute :-) Djiez dat ging wel heel gemakkelijk, krijg verder nul info over positie, vanaf hoe hoog, hoe te gooien en wat het kost, maar het kan in ieder geval! De rest van de info haal ik op bij de Oostenrijker die me wel verder wil helpen. Wat zijn de meesten toch aardig en super behulpzaam in dit wereldje. Ik voel me zo zelden alleen. Na een bakkie bij de camper ga ik voor een tweede keer omhoog met de kabelbaan, dit keer kon ik gratis meerijden met tandem piloten. Geen rij meer en met een kwartier sta ik boven. Een wat langere vlucht van bijna anderhalf uur waarbij ik dicht tegen de wolken aan vlieg. Prachtig. Geen acrobatiek of andere gekkigheid, gewoon lekker vliegen en concentreren op een goede landing. Lukt wederom en ben content met mezelf. Zie je wel dat je het kunt! Ik beloon mezelf met een landings-biertje. Overigens heb ik vandaag drie piloten onvrijwillig in het water zien vallen. Gewoon een beetje kiele kiele hier. De landing lijkt vanuit de lucht nog kleiner en ik denk dat een hoop piloten daar zenuwachtig van worden, met fouten tot gevolg. Bij de camper aangekomen is het 19:00 en ik warm nog wat Curry op. Je kunt niet iedere dag vis eten natuurlijk ;-) Daarna begin ik met voorbereiden van de volgende dag, alvast uitchecken op de camping en mijn spullen voorbereiden op de waterlanding. Minimaal spullen meenemen de lucht in en zorgen dat er droge kleding klaarligt bij de landing. Ticket besteld voor 9 uur kabelbaan. Spannend en Zin in!

Oxygen by Jean-Micheal-JarreDe duik na Oxygen

Kabelbaan Kees Canadees klaar voor vertrekCloud-surfingLandings-beloningMooi plaatje op de landing

1. Sill:
    3 juni 2022
    Waauw! prachtige foto´s Jeroen! En wat een avonturen! Leuk om te lezen! Ciao e tante belle cose in bella Italia!
  2. Marina Berman:
    6 juli 2022
    Goed voor je talen knobbel. Fijn dat je ook gemakkelijke dingen tegen komt. En zo dus toch die landing heb kunnen doen. Super. Je mag trots zijn op jezelf,..zeker als anderen hier n nat pak halen.