3-6 Bijkomen in Bassano Del Grappa

3 juni 2022 - Bassano del Grappa, Italië

Best prima geslapen de eerste nacht in Bassano, maar voel met toch niet top-fit.
Tijd om even rustig aan te doen dus. Waarschijnlijk heeft de overvloed aan UV gisteren hier ook wat mee te maken. Geen probleem, ik heb de tijd. Om half negen rijd ik naar Citadella, waar Augustino mijn noodscherm opnieuw gaat vouwen en inbouwen. Zijn naam en telefoonnummer heb ik gisteravond na aankomst gekregen bij een lokale vliegclub. Het plaatsje waar hij woont ligt 15KM verderop, naast een citadel. Het inbouwen duurt ongeveer 1,5 uur en in de tussentijd ik maak een wandeling door het stadje in de citadel. Ik koop een nieuwe korte broek in de aanbieding en zie in een andere winkel nog een mooi T-shirt in de etalage. Als ik de vrouw in de winkel vraag wat deze kost zegt ze zonder met haar ogen te knipperen: one hundred and five euros. Ik kan er niets aan doen maar schiet in de lach en zij moest daar weer om lachen. Het is een merk shirt, zegt ze. Ja maar nog steeds een T-shirt zeg ik. We zijn snel uitgesproken. Daarna haal ik mijn vliegspullen weer op en op de terugweg nog even boodschappen. Daarna terug naar de camping. Toch kriebelt het als je dan anderen ziet vliegen, maar ik leg me erbij neer. De camping is super basic, maar twee etages en alles staat krap op elkaar. Weinig charme dit keer.
Raak nog in gesprek met een Nederlands gepensioneerd stel, drie plekken verderop. Hij was ooit vlieginstructeur en vliegt nog steeds. Zij niet meer, maar ze komen hier al 20 jaar. Een uur langt legt hij geduldig deze vliegstek aan me uit. Echt heel aardig. Daarna maak ik mijn huis op wielen schoon. En natuurlijk nog allerlei andere klusjes, want stilzitten blijft moeilijk. Kook alvast een pasta en doe nog wat aan de videos voor de blog. Met de camper gaat het goed zo, al valt de opbrengst van het zonnepaneel nog wat tegen. Campings blinken uit in het bieden van schaduw, je moet precies goed op ZW staan en de zon moet ‘s middags ook nog schijnen. Het is zo warm dat de koelkast de accu’s snel leeg trekt. Een dag of vier zonder stekker, is het langste wat ik tot nu toe gered heb.
Maar ik voel me verder echt thuis en ben van alle gemakken voorzien.
Goed vol te houden zo! ‘S avonds kijk ik nog een film en ga er op tijd in, condities zien er goed uit voor morgen!
Op jacht naar die lange-afstand vlucht!

Cittadella3Cittadella2Cittadella1Cittadella4Cittadella5Cittadella6

1. Henny Xu:
    4 juni 2022
    Wat doe jij toch veel Jeroen op een dag. De dagen voelen denk ik (positief) erg lang aan omdat je continu bezig bent.

Hopelijk ben je morgen weer FIT!!!
  2. Anne-Marie:
    4 juni 2022
    Wat een mooie reisverhalen en prachtige foto’s weer. Groetjes vanuit Valencia!! 💋
  3. As:
    5 juni 2022
    Hey neef! Goede verhalen weer. Deze week nog even bellen?
  4. Marina Berman:
    6 juli 2022
    Druk baasje idd, geniet ook van het niets doen. Wij waren op dit moment in Sevilla. Een klein weekje.
    Super heerlijk, operatie al achter de rug en prachtig weer.