29-5 Einde training

29 mei 2022 - Vantone, Italië

Vanmorgen met frisse tegenzin opgestaan, klein katertje :-}
Hey, ik voel wat nattigheid op een vloermat. Heb ik iets gemorst of heeft er iets gelekt? Dweiltje erop en kijk er later wel naar. Een plons in het meer nodig zich niet echt uit omdat het nog steeds regent.
Dat het gisteravond bonte avond was is iedereen wel een beetje aan te zien vanmorgen. Maakt op zich ook niet uit want het heeft flink doorgeregend vannacht. Nat en koud, graad of 10. Niemand lijkt het echt erg te vinden, laatste dag was sowieso alleen de ochtend en 's middags zou iedereen al weer huiswaarts gaan. Jammer wel dat ik mijn noodscherm niet meer kan gooien in een laatste oefening. Het is niet anders. Om 8 uur rekent iedereen de laatste kosten af en doen we een nabespreking. Samenvatting: iedereen vond het leuk, veel geleerd, leuke groep en goed instructieteam. We maken nog een groepsfoto en nemen afscheid. Daarna loopt de camping leeg alsof de stop er uitgetrokken wordt. Ook de andere scholen stoppen vandaag, vandaar. Een rij bij camping receptie om uit te checken. Ik had nog een extra nacht geboekt en heb alle tijd.
Mooi moment om te kijken of Anne tijd heeft om bij te praten, heb hier goeie wifi en we beeldbellen van half 11 tot half 1. Heel fijn om elkaar even 'te zien'.

Daarna kom ik tot de vervelende ontdekking dat er eigenlijk een veel grotere lekkage is geweest. Heel de stoffen vloer bij het bestuurder en passagier gedeelte is drijfnat. Waar is dat vandaan gekomen? Het moet regenwater zijn, maar hoe komt het binnen? Ik maak me zorgen de bedrading en elektronica. Ik praat op mezelf in, had voor vertrek al bedacht dat er onderweg zeker ook problemen voor zouden komen. Dit is er eentje, deal with it. Los het op! Omdat ik geen zichtbare oorzaak kan vinden raadpleeg ik het internet. Er zijn heel veel van dit soort campers en online communities waar ervaringen uitgewisseld worden. Ik vind iets over opgehoopte bladeren die boven de wielkasten afvoergoten kunnen verstoppen. Ik heb gelukkig veel gereedschap bij me en begin met de demontage van een spatbord boven het rechter voorwiel. Volgens anderen moet je deze opzij kunnen buigen en dan met je hand ertussen om het vuil te verwijderen. Zoveel komt er echter niet uit en ik twijfel of het wel de oorzaak is. Dan maak ik een fout, het spatbord zit nog niet volledig op zijn plek terug en in een onoplettend moment trek ik de voordeur open en dat maakt een rot geluid, hij gaat langs het spatbord en beschadigd de lak. AAAAAAaarggh dat doe me echt pijn. Sukkel! Zo zonde! Ik bouw alles weer terug en zoek verder. Ik vind online iets over verstopte drainage leidingen op het dak. Water zoekt dan vervolgens een andere weg. Na wat zoekwerk en kapjes verwijderen vind ik ze en hier staat inderdaad opgehoopt water. Met ijzerdraad krijg ik ze open en met een lange krimpkous kan ik met mijn mond de leidinkjes weer open blazen. Het water loopt weer weg, vanaf het dak en komt er via de A stijlen bij de weikasten weer uit. Ik hoop dat dit de oplossing was en dat de binnen cabine snel weer droog wordt! Daarna nog even de samenvatting van de GrandPrix van Monaco gekeken, pizza gegeten en mijn doorreis weer voorbereid. Alles schoon en opgeruimd.
Morgenochtend ga ik door naar de vliegstek aan het Gardameer!

Cursistengroep

Alles nat!

DakdrainageVerstopt

1. Bassie:
    Goed bezig broer!
  2. Roman:
    30 mei 2022
    Es war schön, dass du da warst :)
  3. Anne-Marie:
    30 mei 2022
    Hopelijk heb je t probleem met de camper getackeld 🙄 Al weet je dat pas echt na een volgende periode van regen en gun ik je vooral zonneschijn! 🌞
  4. As:
    💪🏼
  5. Marina Berman:
    6 juli 2022
    Pfff,..gelukkig heb je het kunnen vinden. Zoals meneer kaktus zou zeggen, rustig blijven en vooral niet gaan peeeuwen..