28-5 Vierde trainingsdag

28 mei 2022 - Vantone, Italië

Zo deze nacht eindelijk weer eens goed doorgeslapen. Dat start de dag een stuk fitter. Het gebruikelijke ritueel vandaag: zwemmen, douchen, ontbijten met briefing en om half acht met de bus naar boven.
Eerste vlucht onderzoeken we het zo genoemde 'Stall punt' van onze schermen. Hierbij remmen we net zo lang af totdat het scherm zijn vliegeigenschappen verliest. Het nut hiervan is dat je leert wanneer je te ver in de remmen gaat tijdens een vlucht. Volgende oefening in de tweede vlucht is de 'Full stall' Hierbij remmen we het scherm af en als het stopt met vliegen dan houd je dat vast. Daarna vlieg je achteruit :-) Nut hiervan is dat als je lijnen in de war raken, je op deze manier de boel kunt 'resetten' Gelukkig nog nooit nodig gehad. Het is het laatste wat je kunt proberen bij problemen voordat je je noodscherm gooit. Dit was ik overigens van plan om morgen te gaan oefenen, met een waterlanding erbij. Een mede cursist komt overigens na een mislukte oefening te laag uit en haalt de landing niet.
Als tweede oefening doe ik een Acro figuur genaamd: The Crazy Chicken :-) Nog nooit gedaan en was leuk om eens toe doen! Videos zijn geupload.

Verder doe ik 's middags nog een beetje de blog bijwerken tijdens de pauze en daarna weer het klaslokaal in. Tijdens de theorie trekt er een zware onweersbui over en komt het met bakken uit de hemel. Het blijft de hele middag en avond storten. Morgen is de laatste trainingsdag maar ik merk dat de groep kiest voor een flinke bonte avond. Men gelooft er niet zo meer in met dit weer, maandag weer aan het werk dus nu nog ff lekker doorhalen. Tja en ik dan ook niet de moeilijkste natuurlijk dus doe lekker mee. Pas om half 1 ga ik naar bed en ik denk dat de buren in de tent naast me wel wat gesnurk gehoord hebben... 6 uur gaat de wekker weer voor de laatste dag dus dat zal ff pittig worden! Maar het was wél sehr gemutlich!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. As:
    30 mei 2022
    Een man van vele talenten!
  2. Marina Berman:
    1 juni 2022
    Met z’n allen doorzakken is ook een heerlijk gevoel en hoort er ook zeker bij. Dit is genieten met een grote G!