28-6 Competitie dag 4: Regen maar wel een leuke avond!

28 juni 2022 - Châteauneuf-de-Chabre, Frankrijk

Helaas helaas, het stond al een paar dagen in de voorspelling en het gaat ook nog kloppen, vlak na de lunch is er onweer en regen voorspelt. Geen vliegdag vandaag dus. Iedereen ziet het al aankomen en we verschijnen dit keer zonder vliegspullen bij de briefing. Jockey doet nog wel een lezing over veilig vliegen, heel interessant.
Daarna heb ik nog tijd in de ochtend om lekker een stukje te fietsen in de omgeving.
Het is erg warm in aanloop en de insecten komen ook al behoorlijk in beweging. Vliegen, torren, mieren, alles lijkt te reageren op het onweer dat eraan komt. Als het goed is beperkt het zich tot de middag en in de avond eten we met alle piloten gezamenlijk in het dorp, pizza en paella! Dit diner zat incl. drankje inbgrepen in het welkomst pakket. Zo leuk en gezellig allemaal hier! We worden zelfs vervoerd met de busjes die tussen het dorpscentrum en de camping gaan pendelen. Top geregeld!
In de middag trekt het slechte weer over en kijk ik een filmpje in de camper. Begin van de avond trekt het hele spul met de busjes naar een naast gelegen plaatsje. We drinken wat op het terras en daarna komt het eten, twee enorme schalen paëlla en er worden doorlopend pizza's gebakken. Ook is er een twee koppig live bandje dat rock muziek speelt. Er staat een enorme rij voor de paella en Jockey, man met energie voor tien, schept ieders bord vol. Er is een kip en 'n originele garnalen variant. Wat een grappige kerel is dat, populair maar totaal geen kapsones. Ik ben heen met mijn buren mee gereden en doe dat op de terugweg ook weer. Beetje op tijd erin, morgen vliegbaar dus wil er weer staan!

TerrasIn de rijPaella by Jockey

1. Anne-Marie:
    30 juni 2022
    Ik heb nog nooit zo’n grote pan paella gezien, laat staan ervan gegeten, ziet er heerlijk uit en erg gezellig zo met elkaar! Wat leuk om met zoveel piloten bij elkaar je passie te delen! Veel plezier nog daar en succes bij de volgende taken. Je leert snel maar wees niet te streng voor jezelf😘 Het gaat om het plezier!
  2. Jeroen Verkuijl:
    30 juni 2022
    Blijft leuk om te lezen Jeroen, vandaag in villach ook diverse vliegers gezien, moest ik toch een beetje aan jouw denken haha. Have fun!