25-5 Relaxen en start zakerheidstraining

25 mei 2022 - Vantone, Italië

Ik mag vandaag de eerste rimpels in het meer maken, om 7 uur. Wat is dat toch lekker wakker worden in het frisse water. Ik ben nu al blij met de waterschoenen die ik gisteren ook in de kampeerwinkel heb gekocht (Ze zien er niet uit maar wél lekker functioneel) De oevers zijn hier allemaal rotsig in de bergen, geen zandstrandjes. Het loopt niet echt lekker op blote voeten.
Ik heb nog alle tijd voor een ontbijt want de training start pas om 12 uur. De theorie geven ze in het restaurant met zalencomplex naast de camping. Om 12 uur daar blijken er echter nog twee cursisten onderweg en stelt men het uit tot half 2. Er komt in die pauze weer een bak regen voorbij. Lastig om mijn was droog te krijgen zo :-) Als dat maar goed gaat voor het vliegen deze week.
us nog een beetje vrije tijd, dat zal de komende dagen wel anders worden. Deze trainingen zijn behoorlijk 'populair by demand' en ik heb hem maanden geleden al online geboekt.
Het is een Oostenrijkse school, dus ik bereid me voor op een voorstelrondje in het Duits. De overige 7 cursisten kennen elkaar, het zijn een aantal leden van een vliegclub uit het oosten van Oostenrijk. Het middag programma bestaat uit: voorstellen, uitleg over hoe de week eruit ziet, vliegmateriaal controle en voor-bespreken van de eerste vliegfiguren. De cursusleider Roman spreekt rustig en dat maakt het voor mij goed verstaanbaar in het Duits. Max is een linkerhand, een leraar in opleiding. Tevens bus bestuurder en startleider.
Hij is bereid om het radiocontact tijdens de vliegpraktijk in het Engels te doen, voor beiden partijen net iets gemakkelijker! 's Avonds gaan we nog met z'n allen naar boven voor een relaxte avondvlucht.
et is een flink stuk rijden met het busje, over een smalle weg. 'n half uur ongeveer. Daar sta ik dan weer op een nieuwe berg, met schitterend uitzicht over het meer. Er blijken nog twee scholen actief deze week en het is al snel druk op de startplaats. Daar werd ik voorheen best nerveus van, al die toekijkers.
Maar dat gaat deze weken ineens een stuk beter. Ik merk dat onze groep duidelijk veel ervaring heeft met vliegen. Dat is mooi voor mij, kan ik me goed aan optrekken. Het leuke van deze school is dat ze heel flexibel zijn, je mag zelf aangeven wat voor figuren je wilt vliegen. De Oostenrijkers zijn ook van plan om Acro te gaan vliegen, echt extreme figuren. Salto's enzo :-)
De avondvlucht is relaxed, op basis van dynamische stijglucht (combinatie van soarwind en nog een beetje thermiek overbleven van overdag). Bij een ondergaande zon en ik voel me heel gelukkig onderweg! Na een klein uur vliegen land ik met de rest naast de camping en spreken we af om half negen gezamenlijk te eten. Weer een lekker pizza, uit eten is hier wederom goed en niet duur.
lets nog een beetje met Roman en de cursisten.
Na het eten krijgen we te horen dat de training morgen om 7 uur start, na geen gezamenlijk ontbijtje en koffie. Op tijd erin dus, Morgen gehts los!

Morning Swim!Natuurreservaat naast campingIMG_6578Laatste stuk wandelen naar startplek
Startplek

Start JeroenAvondvlucht

1. Anne-Marie:
    28 mei 2022
    Lange intensieve dagen en super leerzaam. Niet alleen t vliegen maar ook de Duitse taal 🤓
    Relaxen komt na de trainingsweek wel weer. Mooi gebied😍!
  2. As:
    30 mei 2022
    Yeahhhhh lekker bezig neef!!
  3. Marina Berman:
    1 juni 2022
    Op Schiphol aan het lezen, nadat we door de douane zijn. Mooi verhaal. Fijn dat je je gelukkig voelde in de lucht. Leuk dat je een groep mensen een week lang om je heen hebt. Enne extreme figuren. Ben benieuwd. Wordt een leerzame week zo te horen. 👍🏻
  4. Jessica:
    3 juni 2022
    Wat een schitterend uitzicht vanuit de lucht.