24-6 Inschrijven voor de competitie

24 juni 2022 - Châteauneuf-de-Chabre, Frankrijk

Heerlijk uitslapen vanmorgen en weinig druk vandaag, het enige wat ik in principe hoef te doen is me inschrijven voor de competitie. Mijn buurman had nog hoop om te gaan vliegen vandaag maar er staat voor de lunch al onweer op het menu. Daarom check ik nog even het drainage systeem op het dak, wil niet weer lekkage. Dat blijkt verstandig, want het zit wederom verstopt. Eind van de ochtend ga ik op de fiets nog even boodschappen doen en op de terugweg vallen de eerste spatjes. Daarna breng ik een paar uur door in de camper, regen en onweer zijn hevig. Geen punt, lekker bloggen, Thee-tje erbij. In de middag klaart het weer op en om vier uur start de inschrijving voor de competitie.
Dit bestaat uit het tonen van je vliegbevoegdheid en verzekeringspapieren. Daarnaast wil men graag weten waar je aan vliegt en wat je ervaring is. Ik krijg een tasje met allerlei informatie, kaart van het gebied en de keerpunten lijst die ze gaan gebruiken voor de routes. Maar ook vouchers voor drankjes door de week, magazines, bandana en competitie T-shirt. Er zit zelfs een lootje bij voor de trekking op de laatste dag: De hoofdsponsor Ozone verloot een nieuw scherm.
In de loop van deze middag kom ik verschillende voor mij bekende Nederlandse piloten tegen. Onder andere de instructeur Leontien Kragten, die mij in 2005 voor de eerste vlucht heeft weggestart. Een feest van herkenning, echt heel leuk. Ook is er een mede lid van onze liervereniging, Maarten Schuurmans. Het tempert ook mijn zenuwen voor de eerste keer wedstrijd vliegen, je weet dat er bekenden zijn die naar je omkijken. Heel geruststellend. 's Avonds zijn er bijeenkomsten met uitleg hoe je de wedstrijd routes in je apparatuur kunt zetten en een lezing van Jockey Sanderson over hoe je voor het eerst veilig competitie kunt vliegen. Jockey is een een beetje een held van me, heb hem nog nooit in levende lijven ontmoet maar heb heel veel videos en dvd's van hem gezien over veilig vliegen. Hij is heel relaxed, humoristisch en legt goed uit. Daarna kook nog een pasta-tje en kom mijn buurman Jens nog tegen, die zich plots niet zo lekker voelt. Hij hoest wat en ik hoop het beste voor hem, maar heb wel een vermoeden. Hij gaat vroeg slapen en ik overweeg nog om aan te kloppen en een Covid zelftest aan hem te geven. Maar dat kan morgenochtend ook nog... Ik ga zelf na wat bloggen en voorbereiden op tijd naar bed, Half 10 morgenochtend is de eerste briefing voor de oefen taak die we mogen gaan vliegen!

Kees NepaleesWelcome packageProgrammaBriefing campingJockey Sanderson Links

Van reisblog naar fotoboek