23-6 Astrid weer naar huis en ik door naar het zuiden

23 juni 2022 - Châteauneuf-de-Chabre, Frankrijk

23-6 Astrid weer naar huis en ik door naar het zuiden
Donderdag om 6 Uur opstaan want we willen proberen rond 7 uur te vertrekken naar Grenoble. De TGV vertrekt hier vandaan naar Parijs. Een snel ontbijtje en de tent helaas nat ingepakt want het heeft vannacht nog wel wat geregegend. Het blijkt een drukke stad maar het lukt om Astrid op tijd op het station te krijgen. We nemen afscheid met een dikke knuffel. De trein staat al te wachten op het perron. Opeens ben ik weer alleen! Het was gezellig en we hebben mooie dingen gezien. Daar gaan we het jaren later nog over hebben, leuke herinneringen.
Ik vervolg mijn weg naar Laragne-Montéglin waar zaterdag de wedstrijd begint. Leuke route richting het zuiden van Frankrijk en ik stop regelmatig. Onderweg bel ik nog even met Anne die vandaag een bedrijfsuitje heeft in de Biesbosch. Vrijdag is de registratie pas dus ik ben een dag te vroeg op de camping waar iedereen gaat verzamelen. Niet erg want straks ben ik een week druk in de weer en nu kan ik mooi nog even opruimen, poetsen, bloggen en boodschappen doen. Aangekomen in het plaatsje dat omringt is door mooie bergketens, poets ik de bus nog even in een washing-box. Hij was echt smerig onderhand. Daarna door naar de camping. De receptie is net dicht als ik aankom rond lunchtijd maar ik zoek zelf een mooie plek uit. Bijkomend voordeel dat ik vroeg ben! Morgen zal het hier snel volstromen. Ik probeer alvast zoveel mogelijk voor het vliegen te bereiden. Opladen van apparatuur, kleding gereed, etc. Omdat ik hier wat langer blijf maak ik het ook gezellig met lampjes, Tibetaanse vlaggetjes aan de luifel. Het weer ziet er helaas nog niet goed uit, dus even afwachten. De piloten en organisatie die er al wel zijn blijken heel toegankelijk, ik ontmoet hier een hoop nieuwe mensen uit verschillende landen. Mijn Duitse buurman, Jens, is hier ook alleen en voor het eerst hier. We kletsen gezellig wat en drinken 's avonds ook nog wat. We hebben er zin in. 's Avonds doe ik nog een beetje bloggen en ben benieuwd naar de volgende dag. Ik vind het spannend en voel me zoals ik me niet meer sind mijn jeugd heb gevoeld: combi van nieuwsgierigheid en spanning. Ben benieuwd hoe dat slaapt?!

Doei Astrid!Mijn stikstof problemenMeertje onderwegBeestje onderweg