19-6 Lauterbrunnen en het meer van Geneve

19 juni 2022 - Cully, Zwitserland

Zondagmorgen verlaten we basecamp Interlaken na het ontbijt.
Ook nemen we afscheid van de hier door ons verzonnen aliassen: Kaat Regelmaat (rustig aan met de biertjes) en Kees Nepalees (i.v.m. de gebedsvlaggetjes)
De zon doet al weer goed zijn best. Vandaag lijkt volgens de voorspellingen nog warmer te worden. Kan bijna niet, maar goed.
We zijn inmiddels al twee keer getipt voor Lauterbrunnen en het is niet echt op de route maar zo dichtbij dat we hier nog even willen gaan kijken. Het blijkt er behoorlijk druk qua toeristen en dat is begrijpelijk want het is er erg mooi. Een mooie vallei gevormd door steile bergwanden met in het midden leuke Tiroler-achtige huisjes en een enorme waterval. We drinken een bakkie en doen nog een poging om achter de waterval te kijken. De rij toeristen daar krijgen we allebei al snel jeuk van dus we nemen genoegen met een kijkje op afstand.
Omdat mijn route afhankelijk is van de wedstrijd waar ik aan mee ga doen, hebben we bedacht een tussenstop te doen aan het meer van Geneve. Maar wel erg heet onderweg. 37 graden is aangetikt onderweg. Begin van de avond komen we aan bij de camping naast Montreux, die we online gevonden hadden. We hoeven daar echter geen moeite te doen want er hangt al een bordje COMPLET aan de slagboom. Hmmm helaas, dat is de eerste keer tijdens mijn reis dat ik ergens niet terecht kan.
Bij de tweede camping verderop helaas hetzelfde verhaal.
OKÉ, zouden die Zwitsers nu zelf vakantie hebben? Lastig als je heel de dag in de auto tot kroepoek gebakken bent. Energie level was onderhand ook beneden peil.
e derde camping hebben we echter meer geluk, pal aan het meer. We hebben nauwelijks tijd voor de uitleg van de beheerder en duiken snel het meer in . Daarna de tent opzetten en een lichte maaltijd. Het blijft erg warm en gelukkig weinig muggen, dus we blijven lekker lang zitten wachten tot het wat afkoelt. In de tussentijd halen we onder het genot van een rosé-tje herinneringen op aan onze vaders, het is immers Vaderdag vandaag.
We spreken af om morgenochtend op tijd weer verder te rijden...

LauterbrunnenOnderwegEindelijk Verkoeling!Actual size 3CM

1. Anne-Marie:
    24 juni 2022
    🥵 Gelukkig konden jullie na de zoektocht toch nog afkoelen! Jammer dat t maar een kort verblijf is aan het meer van Genève. Er is nog zoveel meer te zien!
  2. Margot:
    24 juni 2022
    😱 wat is dat voor monster?