16/17-6 Naar Interlaken en bijkomen

17 juni 2022 - Interlaken, Zwitserland

Donderdag in Fideris ontbijten we op het gemak en pakken we de tent weer in, net voordat het weer wat begint te regenen. Ik raak inmiddels meer gewend aan het samen reizen en we vervolgen onze weg. Omdat we geen snelweg vignet hebben en het binnendoor toch mooier rijden we veel door plaatsjes heen en passeren we heel veel rotondes. Het eerste stuk is weinig interesant en we passeren veel bedrijven maar ook allerlei fast food restaurants. Later op de dag ineens weer veel mooier met fraaie bergpassen. Onderweg blijkt wel dat ik snot verkouden ben, nies en hoest veel helaas. Tegen het eind van de middag komen we aan bij de vooraf uitgezochte camping naast Interlaken. De camping ligt pal aan een meer en daar houden we van. Het is er druk en we kunnen te voet drie beschikbare plekjes gaan bekijken, met dee mededeling dat er ook al andere nieuwe gasten naar kijken. De plek die we uitzoeken wordt voor onze neus ingepikt door iemand anders. We vinden toch nog een leuke plek, ook lekker dichtbij het sanitair gebouw en op loop afstand van het meer. We besluiten drie nachten te blijven en maken de plek gezellig met de Tibetaanse vlaggetjes en lampjes. Als ik een van de stoelen uit de achterklep haal vallen er onderdelen uit en blijkt er een bout achtergebleven in Fideris. Balen, die stoel kunnen we niet meer gebruiken helaas. Het is hier erg warm, tegen de 30 graden. We doen snel een duik in het meer om bij te komen van de reis. Koud maar heerlijk! En wat een uitzicht hier. Vanuit het water ook vliegende paragliders te zien waar ik natuurlijk blij van wordt. Vandaag zit het er niet meer in, geen puf meer voor. Ik fiets even langs de landingsplaats om info in te winnen bij een paar piloten die rond half 10, zo goed als in het donker, nog geland zijn. Morgen ik verder. Eerst eens kijken hoe het hier slaapt!

Vrijdag staan we uitgeruster op. Tijdens het ontbijt bedenken we hoe we de dag gaan invullen. Astrid gaat lekker chillen aan het meer en ik denk natuurlijk weer aan vliegen. We doen samen eerst een plons en daarna ga ik lekker aan rommelen bij de camper. Heb inmiddels zoveel vuile was die ik met het beetje van Astrid dit keer in de wasmachine gooi. Verder poets ik de camper en na een kleine lunch fiets ik met mijn pakzak op mijn rug naar het landingsveld, dicht bij de camping. Win wat info in en scoor een ritje naar boven bij een hanglider tandem bedrijf. Bij de startplek aangekomen zijn zij druk met hun klanten, opbouwen en starten. Ik klets even gezellig met een Engelse solo hangglider piloot die ligt te wachten op thermische condities. Ik vraag hem of er nog dingen zijn waar ik rekening mee moet houden hier. Nou, zegt hij, misschien goed om te weten dat er een open lucht schiet vereniging zit naast de landingsplaats. Aha, ja dat is wel handige info inderdaad! Tegen twee uur start ik in de hoop dat de thermiek al wat doet maar dit blijkt tegen te vallen. Het uitzicht is fantastisch, onder het meer en recht vooruit de Jungfrau met besneeuwde bergtoppen. Een hoge berg van meer dan 4000 meter. Zo mooi! De vlucht duurt maar een kwartiertje want met deze hitte is er maar weinig thermiek. Terug op de camping is het het warmwarmwarm. 's Avonds eten we een lekker gerecht bedacht door Astrid, Gebakken champignons met avocado op gebakken brood. Heerlijk! Beetje bloggen en douchen. Daarna trakteren we onszelf op een sorbet en Tiramisu.
Fijn zo, even wat langer op eenzelfde plaats!

Leuk briefgeld in ZwitserlandBase campChillenSuper zwemmen hierLekker toetje

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl