14-6 De cirkel is rond en Astrid ophalen!

14 juni 2022 - Innsbruck, Oostenrijk

Dinsdagmorgen helaas niet zo fris opgestaan. De lucht van de stal naast me zorgde voor een slechte nacht. Ook de trein die vanaf 5u langs de camping komt en de kerkklok hielden me wakker. Het is niet anders, 6u eruit, even douchen en een klein ontbijtje. Om half 8 vertrek ik richting de Innsbruck richBrenner-pas. Ik moet meteen scherp zijn want de Italianen onderweg naar het werk zitten niet te wachten op een recreant als ik. Het is weer 'eten of gegeten' worden op de weg :-) Nu is het niet erg om ingehaald te worden, maar er ontstaan soms gewoon gevaarlijke situaties door. Doorkarren dus. Op de Brenner-pas is het op de rechterbaan één grote file van vrachtwagens en de linkerbaan daar kan het overige verkeer gewoon flink doorrijden. Ik krijg een appje van Astrid met de mededeling dat er ze twee uur vertraging heeft. Jammer maar helaas. Ik pauzeer even en koop alvast een snelweg vignet voor Oostenrijk. Daarnaast ben ook nog eens flink verkouden geworden, test mezelf nog op Covid maar gelukkig negatief.
Tijd voor wat positiviteit, zeg ik! Mijn moeder had me nog verteld dat ze met mijn vader in de zomer van 1972 op vakantie zijn geweest in het Oostenrijkse plaatsje Terfens, naast Innsbruck. Aangezien ik in april 1973 geboren ben, had mijn vader al gegrapt dat ze wel: made in Austria op de geboortekaart konden zetten. Nu Astrid wat vertraging heeft, laat ik me deze kans niet ontnemen en kan ik daar nog wel even langsrijden! Leuk om hier nog even langs te gaan, de cirkel is rond!
Ongeveer 12 uur staat Astrid te wachten bij de kiss and ride van Hauptbahn Innsbruck. Wat leuk om elkaar te zien zo in het buitenland! Ze gooit haar koffer in de camper en we spreken direct af om eerst de drukte van de stad te ontvluchten, knuffel geven we elkaaar later bij een bakkie koffie bij een rustplek langs de snelweg.. Astrid heeft ook een gebroken nacht gehad in de nachttrein. Het was niet bepaald comfortabel geweest. Waar ik eerst nog van plan was om direct door te rijden naar Zwitserland besluiten we samen niet te lang te rijden en eerst weer wat energie bij te tanken. De route is leuk en we rijden veel langs een stromende rivier. Het is erg warm en we zoeken een camping aan het water om af te koelen. Dit lukt aanvankelijk niet en de campings staan nog erg vol. We besluiten verderop ons geluk te beproeven en vinden de perfecte camping, nog in Oostenrijk. Aan een mooi zwem-meertje en vriendelijke mensen bij de receptie. Heerlijk afkoelen in het meer en een lekker wit biertje! Astrid zet daarna voor de eerste keer haar tent op en we eten 's avonds een pizza. Een pittige nacht en dag maar de kop is eraf!

Gezellig samen verder!

De cirkel is rond! Wit biertje altijd goed

Zwemmen!!
Party and Co

1. Bassie:
    19 juni 2022
    Mooie stek! Veel plezier.
  2. Anne-Marie:
    19 juni 2022
    Heel veel plezier met elkaar!💞