13-6 Richting Innsbruck!

13 juni 2022 - Sankt Lorenzen, Italië

Maandag morgen een laatste Soca ijs-bad, licht ontbijt en de boel klaar maken voor vertrek in de richting Innsbruck. Het begint net wat te regenen dus de timing is perfect. Alles droog binnen.
Ik maak nog een kort praatje met een Nederlands stel dat een klein stukje verderop staat, vertel over mijn reis en de aanstaande van Anne en dat we daarna van plan zijn de camper te verkopen.
ou, zegt de man, ik heb er wel interesse in! Ik krijg een briefje met zijn telefoonnummer zodat ik contact kan opnemen over een paar maanden. Leuk en wie weet?
Mijn reis start in de tegenovergestelde richting waarin ik aankwam, dus dat is leuk: Weer nieuwe dingen te zien onderweg. Ik rijd het dal uit in de richting waarin ik gisteren nog vloog. Ik tank nog even 'voordelig', want diesel is hier bijna 40 cent per liter goedkoper dan in Italië! Heb de tijd, vermijd de tolwegen, en kom binnendoor Italië weer binnen. Dan stuurt de navigatie me een bergweggetje op, waar beneden een bord staat dat deze is afgesloten. Er staat een hek maar deze is aan de kant gehaald. Eigenwijs als dat ik ben ga ik het toch proberen. Het blijkt geen fijn weggetje, soms bijna te smal voor mij alleen. Ook regelmatig stukken rots op de weg die van de berg zijn gekomen. De bochten zijn scherp en het is twee richting dus je ziet tegenliggers niet aankomen. Ik toeter voor veel bochten zodat men me hoort. Onderweg kom ik een mottorrijder tegemoet en we moeten beiden vol in de ankers. In het begin ben ik nog huiverig voor een afsluiting maar na een kilometer of tien kan het niet meer fout? Toch wel! Ineens kom ik een met slot afgesloten hek tegen, hermetisch afgesloten. Shit dat is niet alleen zonde van de tijd, ik moet dus ook weer op dezelfde manier terug. Op de terugweg moet ik ook nog een stuk achteruit voor een (net zo'n) eigenwijze Italiaan die ik maar wel vertel dat hij net zo goed rechtsomkeert kan maken. Met een uur vertraging en een omweg vervolg ik mijn rit. Rond half een kom ik door Gemona, waar ik gisteren in nog geen twee uur een heel eind naar toegevlogen was! :-)
Onderweg lunch ik in een mooi plaatsje genaamd Tarcento en verderop kom ik een stukje door de Dolomieten. Echt zo mooi daar. Stop bij een mooie waterval bekijk ik nog een kerkje. Koop een nieuwe gasfles in klein dorpje. Eind van de middag kom ik door voor mij bekend gebied, het Arhntal en in de buurt van het Pustertal. Ik besluit een overnachting te doen op de camping waar ik twee jaar geleden met Anne ook ben geweest. Ik heb mazzel want hij is praktisch volgeboekt met Duitsers die nog Pinkstervakantie hebben. Alleen naast de stal met kippen en ezel is nog een plekje. Lijkt wel een bijbel verhaal. Moe dat ik ben en heb echt geen zin om nog verder te zoeken, dus helemaal prima. Een duik in het zwembad en even wat eten. Daarna op tijd naar bed. Astrid komt morgen 9:15 aan en ik hoef vanaf hier alleen nog de Brenner-pas door naar Innsbruck. Iets minder dan twee uur rijden.  Zin in!

En Italië weer in...Jammer joh!Mooi kerkjeWatervalDolomieten!

1. Ling-Kwang:
    16 juni 2022