12-6 Tolmin heeft 't!

12 juni 2022 - Tolmin, Slovenië

Zondagmorgen en met iets minder tijd dan gisteren doe ik hetzelfde ritueel. Oef wat is dat water koud! Maar wel meteen: Good to GO! Om 10 uur ga ik met Blue Sky mee naar boven. Ik ben vandaag niet van plan om te lummelen, zet mijn start wekker op 12 uur. Er begint vandaag een nieuwe wedstrijd hier, geen idee hoe laat deze begint maar ik ga alvast! Gisteren lang genoeg op een bergtop rond gehangen. Neem goed de tijd om voor te bereiden en heb dubbele handschoenen en mijn winterjas mee. De start gaat goed en ik vind snel een goeie bel. Zou die lange afstandsvlucht er vandaag inzitten? Ik merk dat de thermiek behoorlijk sterk is en moet hard werken om erin te blijven. Dit lukt goed en ik zit snel al snel 1000M boven de startplek. Voor mij het teken dat het tijd is om te vertrekken, ik vlieg richting het westen. De conditities zijn sportief, kan me niet herinneren dat ik ooit zo hard gewerkt heb in de lucht. Mijn scherm schiet alle kanten op en ik moet flink actief vliegen om het boven me te houden. Ik volg een bergketen en doe er best lang over, onderweg haalt een hele groep piloten me in. Misschien wel die wedstrijd. Maakt me niet uit, ik ben blij om te zien dat ik niet de enige gek ben die hier rondhangt. De groep vliegt richting Gemona, Italië. Ik vlieg ze een eind achterna maar op een gegeven moment haak ik af, te sterke condities. Ik draai om en vlieg terug richting de startplek in het oosten. Voor mijn gevoel heb ik op dat moment nooit zo ver gevlogen, dus het is wel mooi zo. Halverwege de terugweg heb ik veel hoogte verloren en ik heb onderweg ook nog twee keer moeten piesen wat weer niet erg makkelijk ging. Even lijkt het erop dat ik een 'buiten-landing' moet maken en zie al een paar anderen gaan ook. Toch weet ik mezelf weer naar boven te knokken en een paar flinke bellen later ben ik weer bij de startplek! Super, heb mezelf een doel gesteld en dit ook nog gehaald. Vanaf de startplek vlieg ik terug naar de camping. Ik blijk 4 uur gevlogen te hebben met een tracklog van 130KM! n.b. Dit was nog geen 100KM vlucht die ik als doel heb gesteld, hemelsbreed komt deze trip op 75KM. maar, HELEMAAL HAPPY! Ook nog eens een goede voorbereiding voor de wedstrijd binnenkort, wat een Super vliegdag was dit! 's Avonds klets ik nog gezellig met een Zweedse en Duitse piloot, iedereen is blij omdat het zo'n goeie dag was.
Tevreden naar bed en morgenochtend tuf ik alvast richting Innsbruck!

Nieuw Record Vlucht!

Wakker!!Mooie bergenSoca rivier en Tolmin

1. Peter van Beeck:
    13 juni 2022
    De vluchten worden steeds langer! Mooi Man! Leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat.
  2. Jeroen Verkuijl:
    14 juni 2022
    Lekker bezig geweest Jeroen! Een paar mooie plaatjes rijker!
  3. Anne-Marie:
    14 juni 2022
    Hard gewerkt! 🤣Dus het luie zweet is er nu echt uit😉
  4. Hillebrand:
    15 juni 2022
    Lekker bezig Jeroen! Super mooie vlucht! Knap dat je zo lang kon vliegen! 130 KM damm!
  5. Henny Xu:
    15 juni 2022
    Super mooi Jeroen. Is het niet koud daarboven? Enjoy!!! :)