10-6 Volgende mooie plek!

10 juni 2022 - Gabrje, Slovenië

Vrijdag morgen heb ik om 7 uur het meer voor mij alleen. Heerlijk, maar wel behoorlijk koud.
Mijn gepensioneerde Oostenrijkse gepensioneerde buurvrouw komt ook even kijken en verklaart me voor gek. Ze heeft een leuk klein hondje bij zich die ik aan mijn hand laat ruiken voordat ik hem aai. 'Doe je precies goed zo', zegt ze. 'Hij is onnvoorspelbaar en wil nog wel eens happen'. Mevrouw, zeg ik, in Cambodja heb ik eens een aap geprobeerd te aaien en die rukte bijna mijn arm eraf. Daarna kreeg ik op mijn donder van mijn vrouw, omdat het zo'n domme actie van me was. Sindsdien laat ik het initiatief voor liefkozing graag bij dieren!.
Het is vandaag ook precies vier weken, dat ik in mijn eentje in een huis op wielen leef. Ik voel me nederig en gelukkig dat alles goed gaat en ik deze droom uit kan laten komen. Dat het thuis goed gaat bij Anne sterkt me daarbij!
Vandaag is het idee is om z.s.m. weer door te gaan, het waait hier te hard vandaag om te vliegen en ben niet van plan langer op deze camping te blijven. Daarnaast is €22,- voor een enkeltje met de gondel naar boven ook behoorlijk aan de prijs. Bij het Gardameer betaalde ik de helft. Lekker door gaan dus,  om 9 uur verlaat ik de camping richting Tolmin. Ligt in de vallei naast me dus ik moet over een smalle bergpas een kleine twee uur rijden. Ook weer prachtig onderweg. Mooie riviertjes en meertjes aan de Soca rivier. Af en toe moet ik in de ankers omdat de tegenliggers best doorrijden en het af en toe maar net past. Ik pauzeer op een plek waar de Soca rivier er als een meer uitziet. Heel fraai. Bij de camping aangekomen blijkt de eerste dag van een vliegwedstrijd afgelast i.v.m. de Bora wind die dreigt. Ook hier te harde wind dus. De eigenaar is zelf paraglider en dit is echt een piloten-camping. Ik reserveer alvast een ritje in een van de busjes die shuttelen naar de starts op de berg.  Ik kan pas met de bus van half 12 mee, omdat eerst alle competitie piloten naar boven gebracht worden. Op deze camping alle ruimte om lekker te kamperen en ligt ook nog eens aan de Soca. Ik vind nog een mooie plek aan de rivier! De puinhoop in de camper van het snelle verplaatsen weer lekker opgeruimd. Pootje gebaad in de Soca die écht te koud is om koppie onder te gaan. Stroomt ook behoorlijk. Lekker stukje gefietst en ik maak nog eens een Curry. Dit keer een rode, voor de verandering ;-))) Het is knetter heet maar niet drukkend. Later op de dag zet de wind lekker door en snap ik dat er niet gevlogen kan worden. Lekker relaxen en eens kijken wat morgen te bieden heeft! De Soca rivier loopt voor mijn plek mooi van oost naar west dus een zonsopkomst boven de rivier links, en een ondergang rechts.
Toppie!

DauwtrappenBakkie pleurRiviertjeEn nog eenCamp Away uitloper SocaWeer lekker aan het water!

1. Erik en Wilma:
    17 juni 2022
    Ha Jeroen, wat een mooie plaatsen heb je aangedaan zeg. En Blue Sky ook weer gevonden lees ik, goede herinneringen aan (behalve de laatste vlucht 2 jaar terug). Gaaf zoooo'n lange vlucht. Prachtig, zo te zien heb je het wel heel goed naar je zin. Leuk zo jouw belevenissen mee te lezen. Geniet ervan!