23-5 Afkoelen in het Garda Meer

23 mei 2022 - Lido di Manerba, Italië

Afgerekend bij de agriturismo en verder doorgestuiterd over binnenwegen. Onder Milaan door. Wat een slecht wegdek! Al met al heb ik ongeveer 10 uur gereisd over 320KM in deze twee dagen. Het aantal rotondes had ik voor de grap moeten tellen, dacht ik achteraf. Wel hoop tol bespaard en de camper doet het prima. Diesel is hier iets minder duur dan in Frankrijk.
Na een uur of drie rijden komen de bergen weer in zicht. Fijn, die zie ik graag. Dinsdag wil ik graag aankomen bij het Idromeer, voor de cursus die woensdag start. Vandaag op maandag ga ik nog even relaxen bij het Garda meer. Daar ben ik nog nooit geweest. Er zijn wel TIG campings hier ik kies er een uit dicht bij het meer.
Sta dicht bij het meer, het zijn vooral Italianen en Duitsers hier op de camping. Lekker gezwommen en 's avonds natuurlijk pizza gegeten. Lekker en de prijzen vallen alles mee voor zo'n toeristisch oord. Vliegen doen ze hier ook, aan de noord-oost kant. Ik verblijf aan de west kant zodat ik van hieruit een korte route naar het Idro meer heb, waar ik als het goed is nog genoeg vliegtijd krijg.
's Avonds nog even bloggen en ik word voor het eerst lekgeprikt door muggen. Het is ook hier heel warm en ik verwacht onweer vannacht. Morgen op het gemakkie naar het Idro meer, nu nog maar een uurtje rijden.

Verkoeling!

Italie = Pizza!

1. Anne-Marie:
    23 mei 2022
    Terwijl het hier in NL met bakken uit de lucht valt…. Wat een mazzelkont! Geniet er maar lekker van 🥰
  2. Marina Berman:
    23 mei 2022
    Wij liepen aan het strand van Scheveningen vandaag. Geen muggen, wel regen. In de ochtend viel het mee, maar als je van terras naar terras gaat valt het zeker mee. Om 18.00 viel het er met bakken uit.
    Geniet maar van je mooie weer 😅
  3. Yvette:
    Zo leuk om met je "mee" te reizen! Geniet van Italië én de muggen😉