13-5 De start van mijn reis!

13 mei 2022 - Liffol-le-Grand, Frankrijk

Vanmorgen heb ik om 11 uur afscheid genomen van Anne en is mijn reis begonnen. Een combinatie van emoties, plezier en ontlading dat het eindelijk zover is.
Eerste reisdoel is Puy de Dome, al weet ik nog niet hoelang ik daar over ga doen want ik reis voor het eerst alleen. 830KM en probeer tolwegen te vermijden dus dan heb je het al over tien uur rijden.
De California rijdt als een zonnetje en ik wurm me over de Antwerpse ring, waar het altijd druk is. Hier is het extra opletten dus ik ben meteen scherp.
De snelste route gaat over Parijs, maar daar heb ik geen zin in. Nog drukker. Werd er ook al voor gewaarschuwd. Ik rijd iets om, over Luxemburg waar ik als echte
Nederlander natuurlijk ook nog goedkoper tank. Althans, voor de diesel viel het me tegen. Ik merk dat het rijden soepel gaat en weinig energie kost. De jaren 80 hits schallen uit de speakers en ik zing lekker mee.
Met af en toe een plaspauze tussendoor kan ik zes uur rijden totdat ik echt moe wordt. Ik pauzeer bij een klein plaatsje vlak onder Nancy rond een uur of vijf.
Eerste bak koffie en eet een boterhammetje. Toch merk ik dat ik echt wel moe ben maar nog 'maar' 400KM gereden heb.
Als ik morgen nog een vluchtje wil maken bij Puy de Dome, moet ik nog 500KM. Gaat hem niet worden. Ik besluit dat ik de snelweg ff zat ben en ga nog even lekker binnendoor rijden.
Frankrijk zoals je het kent, heuvelachtige 80KM wegen, prachtige vergezichten. Akkers, velden en bossen in de heuvels.
Ik pers er nog 100KM uit maar dan is de pijp leeg, zoeken naar een slaapplek. Camperplaats of camping? Of toch ergens stiekem verscholen.
Dat laatste is natuurlijk altijd het leukste maar ook voor het eerst in mijn eentje. Ik zie een mooi dorpje op een heuvel en ga van de D weg af.
Rijd er doorheen en kom een zijpad van een bos tegen. Deze sla ik in en vind een mooi stil plekje langs een bospad, dit moet hem worden.
19:00 inmiddels maar een uur later heb ik alleen nog maar vogels gehoord. Heerlijk wat een rust. Als ik hier niet lekker slaap dan weet ik het ook niet meer.
Biertje erbij en wachten tot het donker wordt, denk een uur of 9 en dan ga ik pitten... Het koelt snel af, pak mezelf goed in want denk graad of 8 vannacht.
Leuk, wildkamperen is spannend maar deze plek is zo verlaten dat ik me er veilig voel!

vlcsnap-2022-05-14-21h14m17s529vlcsnap-2022-05-14-21h17m52s662vlcsnap-2022-05-14-21h20m57s537vlcsnap-2022-05-14-21h22m33s015vlcsnap-2022-05-14-21h27m47s078

1. Anne-Marie:
    15 mei 2022
    Stoer hoor, 1e nacht wild kamperen 😍. Geen auto’s, alleen de vogels die je wakker kunnen houden/maken.
  2. Marieke:
    15 mei 2022
    Gaaf Jeroen 😃
  3. Marina Berman:
    16 mei 2022
    Al gelijk een spannende dag en dat is nog maar de eerste dag ☺️
  4. Erik en Wilma:
    16 mei 2022
    Wat een mooi begin Jeroen. Lekker op pad!
  5. As:
    17 mei 2022
    Yes ik heb ‘m! Leuk geschreven!! :)

En denk je bij het meebrullen van de jaren 80 hits nog wel eens aan ons raadspelletje? Of heb je die nederlaag van je kleine nichtje alweer verbannen?
  6. Petra (Straatweide):
    22 mei 2022
    Hee Jeroen! De kop is eraf! We gaan je volgen, hoor.