17-5 Laatste dag Millau

17 mei 2022 - Millau, Frankrijk

Vandaag wil ik nog even lekker van de omgeving genieten, bij voorkeur van bovenaf. Er is hier nog een tweede startplek, op een andere berg. Gisteren sprak ik nog met een andere jonge Franse piloot. Die is hier met een zelfgebouwde camper en heeft een jaar uitgetrokken om te reizen. Wauw.
Hij gaf aan dat het bij de andere startplek ook een kwestie van liften is om boven te komen. Ik besluit tijdens het ontbijt om met de fiets naar de landing te gaan om daar een liftje te zoeken.
Drie kwartier volgens Google maps, dus dat moet te doen zijn met de vliegset op mijn rug. (18KG)
De praktijk valt tegen. Maps stuurt me vaak de verkeerde kant op, en de hoogte verschillen heb ik onderschat. Ook gebruik ik mijn versnellingen niet goed, kom ik te laat achter. Het is een elektrische fiets maar dat helpt weinig als je omhoog moet en je in een te zware versnelling zit. Ik doe er meer dan een uur over en het is zo zwaar dat ik maar weinig van de mooie omgeving kan genieten. Aangekomen wring ik mijn T-shirt uit, eet wat en hé dat is toevallig, komt net die Fransman met zijn zelfgebouwde camper net aanrijden. Lachen, het is een 4X4 waar hij een houten hutje op gebouwd heeft (zie foto) Ik kan op de bijrijdersstoel maar bij het voetendeel staan vaten afgedankte olie. Daar rijd hij deels op, i.c.m. diesel. Onderweg verteld hij dat het grote vat van de Pizzeria avond ervoor komt, is gewoon afval dat ie zo mee mag nemen. Fantastisch als je low budget wilt reizen. Dat ik met mijn voeten op het dashboard moet zitten nemen we voor lief.
Ik vind het echt geweldig om leuke nieuwe mensen te ontmoeten, voel me tot nu toe zeker niet alleen. Iedereen is tot nu toe zo hartelijk!
Eenmaal boven gekomen zijn de laatste vliegers net vertrokken maar ik laat me uitgebreid inlichten en start zelf alsnog.
Het uitzicht op de brug is hier nog mooier. De omstandigheden zijn lieflijk, dus ik verwacht geen lange vlucht. Inderdaad, Tien minuten later sta ik weer naast mijn fiets. Een glij-vluchtje noemen we dat.
Ik ga weer terug naar de camping, even afkoelen in het zwembad en alle pensionados uitleggen wat ik vandaag weer aan het doen ben :-)
Daarna bekijk ik de opties voor mijn volgende bestemming. Keuze is gevallen op: Moustiers Saint Marie. Hier heb ik over gelezen, schijnbaar mooie stek aan een meer.
Eind van de middag biets ik nog een lift naar de start van de dag ervoor. Mijn voorgevoel zegt me dat dit wel eens een mooie afsluiter voor deze stek kan worden. Boven waait het behoorlijk, maar daar weten wij Nederlanders als zeekust vliegers wel raad mee.
De thermiek is fors en na een kwartier vliegen cirkel ik van 900 naar boven de 2000M in ongeveer 5 minuten. Heb hier een filmpje van maar het internet is hier brak vandaag. Het is een topvlucht die ik afsluit met een Leffe Blond bij de landingsbar. Hier bel ik ook nog even met Anne. Even bijpraten. Gelukkig gaat thuis ook alles goed.
Zeer voldaan warm ik nog 1 van de 5 :-) resterende porties Curry op, Mam gebeld, beetje opruimen en morgen tuffen we lekker verder. Bijna zes uur rijden dus op tijd vertrekken. Salut!

Eco CamperLekker HoogVijf Sterren Startplek

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anne-Marie:
    18 mei 2022
    Wat een mooie avonturen beleef je. En dat jij kunt zweten... dan was het wel echt heel zwaar! ;-)
    Een heel bouwwerk, de camper van die Fransman! En je maakt me nieuwsgierig naar het filmpje van je stijgvlucht. Goeie doorreis naar je volgende bestemming!
  2. Bassie:
    18 mei 2022
    Lekker tempo! Nog niet toe aan een paar dagen in een ligstoel?
  3. Hillebrand:
    18 mei 2022
    Lekker bezig Jeroen! Stiekem wel een beetje jaloers! Geniet er van. Bon voyage.
  4. Mascha:
    20 mei 2022
    Waanzinnig Jeroen! Wat een vrij gevoel moet dat zijn!
  5. Zaher:
    20 mei 2022
    Goed begin, geniet ervan!
  6. Marina Berman:
    27 mei 2022
    Wat heerlijk dat je nieuwe mensen ontmoet en dat ze ook nog eens aardig zijn. Nieuwe mensen met andere inzichten. Nieuwe verhalen. Supermooi om het filmpje te zien, zo ziet het er dus uit boven.
    Lenig hoor,…met je voeten op het dashboard. Ik zie het al voor me.😅😅